Paradiset, jag stannar nog!

Tjoho tankte att det kanske var dags for lite uppdatering..

Som senast berattade jag om att vi skulle ner till Sodra kambodja.
Har hamnade vi pa en strand som heter Otres Beach...FREAKING PARADISE!

Planen var att stanna i ca 5 - 6 dagar for att sedan dra vidare till Vietnam...
Men nagot hande!

Vi borjade med att checka in pa ett chilligt resort kallat Moonlight rock.
Den forsta kommentaren vi far av mannen som jobbade var:

"Welcome to Moonlight, if we can help you with someting just tell us!!" - med en joint hangande ur mungipan.
I loungen sitter resten av gasterna, ALLA hoga som hus. Men valdigt glada att se en, halsade och man kande sig genast valdigt valkommen.

Stranden ar fantastisk och manniskorna lika sa. Vart magsjuk och fick sitta pa toa fram o tillbaka. Da hjalpte dem till med vitamindrinkar och rad om bra mat. Det var harligt. Dagarna blev till en vecka, en vecka blev till 2 och nu sitter vi har och ska ta oss till Laos pa onsdag tror vi..men vem vet, vi kanske stannar langre :P

Det ar svart att beskriva men man ar liksom aldrig uttrakad, vi bor och festar mellan 2 - 5 metersavstand typ..(inte riktigt men mina matteskills har aldrig varit pa topp)
Dagarna blir till kvallar som sedan blir till nya dagar..Man traffar manga intressanta manniskor och andra som man undrar vilken planet som egentligen skulle bosatta sig pa om dem fick.

Ja som jag sa sa ar rokning av marijana valdigt vanligt, lika som:
Bongar
Special K - fraga mig inte vad det ar men galet ser det ut
Spacecookies
Happy Pizza
Happy shake
Joints m.m.

Vi star emot, men man kan ju inte bli annat an passivt paverkad i dessa lagen, sa om man ar seg sa ar det nog pga vara kara vanners morgon, middag, kvallsrutiner....:P

Saknar mer an nagot annat just nu den fina porslinsstolen kallad toalett i Sverige nu. Jag vill sa garna utfora mina nr 2 behov i en toalett som man kan lasa om sig och spola ner toalettpappret utan att riskera oversvammning med "korvarna"(Som just nu ar rinnande pucko) pa badrumsgolvet..Snalla som tank pa mig nasta gang ni satter er och njuter av hart bajs i toan..slang i extra mycket papper nagongang for att hedra mitt minne..

Nog om Bajs! (Gillar det amnet)

Frida, Emelie och Evelina kom hit och motte upp oss i borjan av veckan, Skont att traffa brudarna igen. Saknat dem. Men vi har traffat sa manga fina manniskor.

Bast av alla maste ju vara Gud.
Ja det ar sant, vi har mott Gud :P Na men vi har traffat mannen som vet hur livets ska tas.
Jimbo 35+ leder oss ratt i besluten runt var 20 ars fas. Vilka man man ska lita pa och hur man ska se och njuta av livet. Det var en kvall som jag aldrig glommer. Haha vi larde oss mycket jag och min van Josefine..

Saknar hemmet ibland, men vill egentligen aldrig aka har ifran.
Alskar det har livet. Friheten ar underbar och att traffa och binda kontakter med andra manniskor fran andra lander och kulturer ar helt crazy va! Far ni en chans i livet att gora detta: GOR DET!
Man har inget att forlora, skulle Jossan aka hem skulle jag stanna..Lika sa skulle hon gora.
Man vaxer och vet mer om vem man ar an om man stannar dar "tryggheten" finns. Ut och utforska varlden den finns dar och vantar pa dig...(Vilken inspirerande manniska jag ar)
Barn, familj och husliv kommer man behover inte stressa med den biten..Tro mig jag kommer nog lyckas battre med det dar livet efter det har..men men san ar jag.

Puss pa er och jag kommer nog inte orka blogga sa mycket mer :P
Karlek

Kommentarer
Postat av: Malin nr 2

Hej i bubblan... ni lever verkligen i er lilla värld där borta! Men det gör man kanske rätt i! :)

Ta hand om er!

2012-03-07 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0