Phi Phi till Koh Samui

Ja nu har vi rest igen. Borjar kanna mig som 100 aringen i den dar boken. Man bara foljer vinden har :D
Sa senast jag skrev var vi pa Koh Lanta (Sveriges karleksort i utlandet) i sondags tog vi en bat over till "Tha partaaj island" Phi phi.
Nar vi klev av baten sa kommer ju alla dem dar thaisarna som vill packa pa dig en massa fina grejor, hotell, taxiboooat osv osv..med feta vaskor pa ryggen och smatt forvirrande sa gar vi upp till en sandar "haallloo veere aare jooo gooiing" (Las thaispraket)
Jag: "We are looking for a cheep room"
Thaipojke: Jaas jass 1000 BTH (motsvarande ca 250 kr) DYYYYRT!!!
Jag: Noo thats expensiv, cheeper
Thaipojke 2: Noo room, yooo goo (med en ytterst vanlig ton NOOT)
Jossan: (hungrig och trott, ni vet hur hon ar da :S ) Dumma javla thaimanniskor, vi kan fan hitta battre sjalva. (Hon kanske inte sa riktigt sa, men vi kan ju lotsas)
Vi strosade vidare for att hitta ett rum eller nagon trevlig grand dar vi tankas kunde finna sovplats for de dagar vi tankt stanna.
Pa Phi phi ar det gangavstand till allt och man kan val saga att det ar trangt, och att ga med den dar ryggsacken som sjalvklart ska vaga mer an alla thaipojkar tillsammans, sa kan det bli lite jobbigt. Nar vi tillslut gar forbi en av alla 100000 tatueringsshoper finner vi ett dorm room (Ett rum med vaningsangar som man delar med 14 andra) Vi tog det direkt 300 BTH per natt (BILLIGT)...
Dar flyttade vi in och gick genast och duscha och stadgade oss, tog en tupplur. Sen traffade vi 2 tjejer fran skottland som ocksa bodde i rummet. Tillsammans med dem och en kille fran Canada gick vi ut och at. Skitgod mat och riktigt harlig stammning pa favvohaket "banana Bar"..(Vi aterkom varje kvall dit)
Pa on hann vi aka pa en guidead tur och fick se Leos strand (Ni vet the beach) Tyvarr kom han inte gaende dar i busken, men hann var nog med pa nagot andligt vis. Sen var det fest varje natt aven fast vi dagen efter intalade oss sjalva att inte festa lika hart nasta, men jag antar att det ar sa har man ska gora nar man ar ung..:) Har manga roliga sma historier fran varje natt, men tankte inte namna nagon har da jag har yngre lasare :) vill man veta sa far man skicka privatmail HAHAHA!
En av de har skottlandtjejerna blev lite smatt foralskad i mig, sa henne kommer jag defenitivt att forsoka halla kontakten med, hur go som helst. plus att nu kan man stolt erkanna att man faktiskt kan prata och forsta engelska for den dar dialekten ar ta mig tusan svar att forsta...
Mycket svenskar har omkring, inte sa konstigt kanske vi ar ju ocksa darifran, sa jag provade med att saga att jag var fran island, det holl till forsta svensken kom och avslojade mig med ett "hej hej ar du fran sverige"..ska prova senare pa resan igen..
Vi stannade pa Phi Phi i 3 natter, sen tog vi en ratt jobbig tur med bat, buss och bat over till on Koh Samui dar vi kommer stanna tills vi lamnar landet den 10, 11, 12, eller 13 feb. Vi ska ga pa festival, full moon (ok da lamnar vi on) och bara lata oss, heja solen..
Har kommer lite trevliga bilder..
Enjoy!
Det var allt for denna gang, Jossan har alla bilder fran Phi phi. forutom rummet som da ar dar ifran.
Vi far ha en dag da vi endast lagger ut foton..
Karlek till er.
Plus sa far ni bli lite battre pa att kommentera :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer problem-listan vi här hemma skulle begrunda och komma med smarta lösningar på? Ni verkar ha det bra iaf :-)

2012-01-26 @ 15:05:39
Postat av: linnea karkulahti

ÅÅH låter så underbart Malin! låter som om det inte kan bli bättre! Vi saknar dig här hemma KRAM KRAM KRAM sola åt mig med!

2012-01-26 @ 17:01:45
Postat av: Anonym

Älskar att i den här kommentarrutan så är det ju ett kort på Linda! haha :D Aja....



Malin det låter helt fantastiskt och du låter gladare ( och ja jag kan höra det genom skärmen) Det var det här du behövde! Komma bort och bara leva livet! Men jag saknar din energi.. så du får gärna komma hem när du kommer hem, eller... kom hem när du känner dig att möta Sverige igen! OCH du får inte hitta dig en rik snubbe som lever på att bara åka runt så som du gör nu.. för då blir jag ledsen i ögat! FULL MOON! Do it for me to please! Det låtel jätte loligt Malin! :)

2012-01-26 @ 17:24:47
Postat av: katarina

Det låter härligt och roligt kanske synd att man inte gjorde detta själv när man var ung.

Jag var inte hemma när du smsa så jag kunde inte skypa, men jag hade nog inte förstått det ändå



Ha det bra båda två och ta hand om varandra

Puss mamma

2012-01-26 @ 18:51:27
Postat av: MalinB

Jag kommenterar ju! trogen läsare skulle jag vilja säga!

Men vad ska man säga.. man kan ju inte älta hur avis man är. Snön har ju kommit hit, och det är väl kul för barnen i alla fall.

Löövis, saknar dig på wc!!



Lev livet gullungar!

2012-01-26 @ 22:07:19
Postat av: anna&elsa

Älskar att läsa om er resa!!! Du beskriver så bra så man ser bilder framför sig... Men längtar efter fler "riktiga" bilder också såklart. Du får mig att le!!! Skönt att ni har kul, möter massa nya människor och provar på äventyret. Låter som ni njuter av just det där med att bara ta dagen som den kommer, go with the flow, det borde alla göra mer. Är man bra blir det bra!!! Kram kram

Ps. Elsa kryper ordentligt nu, träning ger färdighet, check på en till grundform.

2012-01-26 @ 23:49:46
Postat av: c

2012-01-28 @ 23:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0