Ko Lanta

Wow antligen stranden!

Men nu kommer den bade hemska och lyckade resan ner.
Nar jag forra gangen uppdaterade sa satt vi pa ett internetcenter.

Darefter tog vi oss, med vara enorma (min speciellt) ryggsackar och gav oss av till den storre vagen for att hitta en taxi till flygplatsen. Klockan var da runt 15.30 (planet skulle lyfta 18.10, incheckning 17.00)
Vi blir fragade av nagon thai om vi ville ha taxi, vi sa ja och han sa priset 400 TBH (ca 100 kr) Bra pris!

Vi satter oss i den taxin som for ovrigt var valdigt rosa och fin. I taxin sitter en chaffor och en ung kille som hans typ codriver. Den har killen visar sig sen vara en valdigt glad och nastan lite overdrivet foralskad i just mig. HJALP inte riktigt vad man vantar sig efter 2 dagar utan dusch...han tar kort pa mig och jossan och berommer varan skonhet.haha herregud, gav tillbaka med min kamera. Da sa han "Ahhh me jooor Bangkaaook booyfreeend" VISST!
Har ar han (hahaha)
Men idioten visar sig sen lura oss pa vagen sa att vi ska slappa av honom innan vi skulle till flygplatsen. Hjalp en halvtimme blev 1 timme + 15 min..vi kom fram efter att chafforen kort i 10000 km i timmen. Lite farligt utan balte, kl. 16.44 kom vi fram till flyget, med hjalp av en trevligt thaiflygvard sa kunde vi lungt hitta till incheckingen, men det var valdigt nara att vi bada brot ihop i bilen..Jossan blev sa arg sa hon svor lite pa spanska, (NI skulle sett min min, hjalp jag blev radd alltsa) Men vi fick sedan i oss lite mat som var skitstark och blev pa battre humor..

Flyget gick bra, snygga flygvardinnor (Tror var brist pa hygien gjorde att alla runt om kring oss blev 10:or som min kara bror Viktor skulle sagt)..
Pa flygplatsen i Krabi gick vi fram till 2 tjejer som sag Svensson ut, det visade sig att dem var det :P, sen delade vi taxi, middagssallskap och hotell tillsammans. Riktigt harliga tjejer, till och med nagra drinkar blev det, vi lar ses igen.

Nu har vi idag kommit till Ko Lanta med en laaaang bat tur pa tomma magar, vi ar inte riktigt rutinerade an, men det kommer val. Fick hjalp av restaurangvardinnan att fa taxi och hjalp med boende, riktigt svart att fa "billigt" (alltsa for att vara backpackerbilligt) boende har. Men vi har lyckats hamna i ett rum i natt for 1000 TBH och imorgon byter vi till en bungalow???stavas??? for 600 TBH. Helt ok.
Imorgon blir det battur runt 4 oar tillsammans med frida och ganget (harliga manniskor)


Nu laddar jag upp lite bilder om det gar, kanske inte riktigt sa manga, det beror pa hur internetet fungerar...


Arlanda! Pigga brudar!!


Tog for lang tid, det far bli en bild till:

Jossan i sin snart brunbranda kropp! Baten ut till Ko Lanta (innan hon fick en svimattack av hunger



och varmeslag! FIIINT!


Karlek
Malin

Kommentarer
Postat av: Jennypenny

hahaha...vilken het thai-pojke...kunde du inte tatt med han hem??

2012-01-24 @ 16:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0